Zeg maar niets

Heei, Ik ben Hugo en vandaag wil ik zeg maar een onderwerp behandelen, you got it? Juist, het onderwerp van vandaag is: zeg maar, (hierboven staan inderdaad een paar Engelse woorden in een voor de rest Nederlandse zin. Dat hoort natuurlijk ook niet)

Zeg maar, is een van de dingen die goed lijken maar in werkelijkheid super fout zijn. De meeste mensen horen niet eens meer dat ze zeg maar zeggen en/of hebben niet door dat andere mensen het zeggen. Hier volgen een paar reacties die wij gebruiken als mensen zeg maar gebruiken:

1. Ik was laatst zeg maar in zo’n klimpark. Maar in zo’n klimpark

2. Ik weet zeg maar niet meer wie jij bent. *facepalm*

3. zeg maar ja hoe zeg je dat. NEE IK BEPAAL ZELF WAT IK ZEG.

Ik weet dat dit niet een van de grootste problemen lijkt, maar ik ga elke keer dat iemand zeg maar zeg maar zegt, dood van binnen.

Maar Hugo heb jij dan nooit zeg maar gebruikt?

Oke ik moet toegeven dat ik niet helemaal “clean” ben als het gaat om het gebruik van zeg maar. Ongeveer een jaar geleden zei ik in bijna elke zin zeg maar. Ik vond mijn eigen taalgebruik toen super slecht, ik ben er op gaan letten en het is me gelukt ermee te stoppen. Nu ben ik wel vrij trots op hoe ik mijn zinnen formuleer en hoe ik ze ook daadwerkelijk zeg.

Als jij je nu zeg maar heel erg aangevallen voelt omdat je zeg maar heel veel zeg maar zegt. stop dan a.u.b met zeg maar zeg maar zeggen.

Djooj

Leave a Reply

